Vlečkový provoz v závodě Mladá Boleslav byl v květnu 2018 posílen o dvě nové zelené pomocnice – nové lokomotivy EffiShunter 500. Ty fungují v nepřetržitém třísměnném provozu a mimo expedici hotových vozů zajišťují i expedici vozů v rámci projektů do zahraničních závodů. Technologicky odpovídají současným trendů, zvyšují bezpečnost i ergonomické podmínky zaměstnanců obsluhující vlečku a zároveň snižují spotřebu pohonných hmot a tím i emise CO2.
Společnost Škoda Auto se také dlouhodobě zabývá možností přenést expedici hotových vozů (FBU) ze silnice na železnici. V roce 2017 bylo z Mladé Boleslavi vypraveno celkem 33 465 vagónů s hotovými vozy. Kdyby šlo pomyslně z těchto vagonů vytvořit vlak v kuse, stála by jeho lokomotiva v Mladé Boleslavi a poslední vagon na nádraží v Paříži. Každý jeden ucelený vlak plně naložený FBU vozy zároveň eliminoval potřebu vypravit 23 kamionů na silnici. Díky tomu došlo k naplnění záměru společnosti ohledně zvýšení podílu železniční dopravy u expedice hotových vozů, a to konkrétně na 58% podíl železniční dopravy.