Se zvyšujícími se nároky na rychlost a efektivitu výroby a logistiky rostou nároky i na dopravní prostředky. Jedním z příkladů jsou speciální přívěsy, které využívá interní logistika a jsou ve Škoda Auto známy pod zkratkou EDIS (Ekologická doprava interní Škoda). Jejich první generace se v automobilce objevila v roce 2012 a postupně jich v různých variantách i velikostech vzniklo zhruba šedesát kusů.
Aktuálně má logistika k dispozici dva přívěsy nové generace (EDIS 3.0), které jezdí obvykle zapojeny za sebou jako tandemová souprava. Jakmile se odladí všechny technické a provozní detaily, bude automobilka jejich počet postupně navyšovat. Využitím těchto přívěsů dojde nejen k ekonomické úspoře a zefektivnění logistiky, ale i ke zvýšení ekologické šetrnosti. Přívěsy jsou totiž napojeny na elektrický tahač a cílem je nahradit část interní flotily nákladních vozů s dieselovým pohonem.
Hlavní rozdíl oproti první generaci spočívá v robustnosti a stavbě podvozku. Nově jsou nápravy odpružené listovými pružinami a každé kolo je opatřeno samostatnou vzduchovou brzdou, což podle homologačních norem umožňuje rychlost až 40 km/h. Zvýšila se také o 24 procent užitná hmotnost a o 28 procent velikost ložné plochy. Obměny se dočkal i celkový vzhled a design.
Jednou z dalších variant je solární EDIS, kdy jsou solární moduly namontovány na střechách přívěsů, a protože během jízdy nabíjejí trakční baterie tahačů, mění tyto vozy méně často baterie v nabíjecích stanicích. Solární tahač spotřebuje přibližně o 10 % méně elektřiny ze sítě a zároveň dosahuje delších časů v provozu mezi nabíjecími cykly. Akumulátory vozidla se zpravidla plně nabijí ze solárních panelů během víkendu. V závodě Mladá Boleslav během jednoho dne tyto bateriové, elektricky poháněné tahače ujedou téměř 70 kilometrů.